Prowadzisz własną działalność, ale nie bardzo wiesz, jak zabrać się za pisanie bloga firmowego? Nie przejmuj się! Nie można znać się na wszystkim. W dzisiejszym artykule znajdziesz kilka podpowiedzi, które pomogą Ci zdecydować czy bierzesz ster w swoje ręce, czy oddajesz go copywriterowi SEO.

Blog copywritera

Mój blog jest przykładem bloga firmowego. Niestety piszę na nim rzadko i nieregularnie, ponieważ zwyczajnie brakuje mi na to czasu. W pierwszej kolejności piszę teksty dla klientów, a dopiero na końcu zabieram się za mój blog copywritera (i parę innych, które prowadzę także w tzw. wolnym czasie). Efekt jest taki, jak w starym przysłowiu: „Szewc bez butów chodzi” 😉 Zanim zabiorę się za własny artykuł blogowy, mijają dni i tygodnie… Copywriter SEO pisze za zamówienie i zazwyczaj tworzy teksty przede wszystkim dla innych – tak przynajmniej jest ze mną.

Zanim podejmiesz decyzję o samodzielnym prowadzeniu bloga firmowego, zastanów się, czy masz na to czas. Mówię serio. Nawet jeśli nie musisz robić czasochłonnych researchów, ponieważ wiesz, co chcesz napisać i posiadasz merytoryczną wiedzę (w końcu to Twoja firma i Twoja działka), to musisz też wiedzieć, że pisanie tekstów zajmuje sporo czasu, a tworzenie tekstów SEO, zajmuje go dwa razy więcej. Już samo wyszukiwanie słów kluczowych, takich, aby Twój artykuł blogowy pojawiał się w wyszukiwarce Google i pozytywnie wpływał na pozycjonowanie stron internetowych, zabiera czas. A czas to pieniądz, którego nie zarobisz, jeśli samodzielnie zabierzesz się za swoje treści tekstów. Warto? 😉

Po pierwsze zatem zastanów się czy faktycznie masz czas, aby pisać teksty SEO.

Blog firmowy i teksty SEO

Po co właściwie jest Ci potrzebny blog firmowy? Otóż ostatnia dekada przyniosła rewolucję w działaniu robotów Google. Nie wystarczy już wklejenie słów kluczowych w stopce strony. Content marketing (marketing treści) rozwija się w zawrotnym tempie i nie zamierza zwalniać. Co więcej, nie sposób pominąć marketingu internetowego w budowaniu strategii promocji firmy. Dobra strona internetowa to wizytówka Twojej firmy, a pojawienie się jej w wyszukiwarce Google w wynikach wyszukiwania TOP 10 to klucz do sukcesu i pozyskania nowych klientów. Idąc dalej tym tropem, to właśnie content marketing jest wytrychem, który pomoże Ci w zadaniu, jakim jest pozycjonowanie strony. Właśnie po to istnieje copywriting SEOi praca copywritera SEO. To on szpikuje teksty słowami kluczowymi, w taki sposób, aby polubiło je oko robotów Google, a z drugiej strony, aby były przyjazne dla czytelników (czyli Twoich potencjalnych klientów). Prowadzenie bloga na firmowej www doskonale nadaje się do tego, aby w nienachalny sposób umieszczać na stronie internetowej wartościowe treści i budować swój content. Pisanie tekstów na bloga pozwala wypełniać treści słowami kluczowymi pod kątem SEO, co przekłada się na pozycjonowanie strony i pojawianie się jej w wysokich wynikach wyszukiwania.

Drugie pytanie kontrolne: co wiesz o content marketingu?

SEO copywriting czyli jak pisać teksty, które pozycjonują

Dobre teksty SEO powinny posiadać kilka istotnych cech, takich jak:

  • poprawna polszczyzna. SEO to nie tylko frazy kluczowe. Teksty SEO powinny być także poprawne językowo;
  • nasycenie słów kluczowych musi być umiarkowane. Inaczej mówiąc – nie należy przesadzać z ich ilością. To zadanie optymalizacji tekstów;
  • pisanie wartościowych treści poprawnych merytorycznie. Po prostu piszemy dobre teksty i nie lejemy wody;
  • wysokiej jakości tekst SEO powinien nie tylko zawierać słowa kluczowe, ale przede wszystkim wymaga solidnego researchu, aby był dla czytelnika ciekawy i wartościowy;
  • propozycje słów kluczowych, które zawarte będą w tekście, powinny zostać wykonane w oparciu o fachowe narzędzia, a nie „z głowy” 😉 Analizę słów kluczowych ułatwią choćby bezpłatne funkcje Google Ads;
  • w nagłówkach i tytułach artykułów używaj głównych słów kluczowych. To znacząco poprawi Twoją widoczność w wyszukiwarce Google.

Po trzecie: czy potrafisz tak wpleść słowa kluczowe w tekst, aby wyglądały naturalnie?

Dobór słów kluczowych zgodnie z zasadami seo

Można napisać świetny, ciekawy, merytorycznie poprawny artykuł blogowy, ale bez wybranych słów kluczowych nie będzie on tekstem SEO. Analizę słów kluczowych należy rozpocząć od tych oczywistych dla Twojej branży, ale dodatkowo trzeba sprawdzić jakie jeszcze (lub które szczególnie) pojawiają się najczęściej w wyszukiwarce Google. Z pomocą przychodzą m.in.

Dla wyszukiwarek internetowych liczą się bowiem konkretne frazy kluczowe, dlatego musisz mieć wartościowy tekst, który będzie zawierać słowa kluczowe najczęściej wyszukiwane przez użytkowników Internetu, Wtedy znacząco zwiększasz swoje szanse na pojawienie się w wyszukiwarce Google na pierwszych stronach.

Po czwarte: znasz już narzędzia do wyszukiwania głównych słów kluczowych i znasz zasady SEO copywritingu?

A może copywriter przygotuje artykuły, czyli ile kosztuje artykuł blogowy?

Chętnie pomogę w tworzeniu treści na Twoją stronę internetową. Cena artykułu zależna jest od jego rodzaju, tematyki i długości. Aby zatem odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje artykuł blogowy, muszę najpierw znać więcej szczegółów na temat jego specyfiki (napisz do mnie niezobowiązujące zapytanie, aby otrzymać wycenę). Cena artykułu na blog firmowy wyniesie od 105 zł netto (dla tekstu o długości 3000 zzs).

Leave a Reply

Your email address will not be published.